BeursRecensie

Fantasy Fest en recensie

By 17 oktober 2018 No Comments

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan eindelijk weer met een nieuwe blogpost. De eerste drie weken van mijn studie zijn voorbij gevlogen. Niet alleen moest ik wennen aan een nieuwe stad en een eigen kamer (of “kot” zoals dat in België heet) en kreeg ik het druk door allerlei opdrachten, maar dan was er ook nog de verhuizing van mijn moeder, waarmee ik in de weekenden geholpen heb.

Afgelopen weekend (13-14 oktober) was ik echter niet in de buurt van Arnhem, maar in Leiden! Dat was voor Fantasy Fest in Rijswijk: een beurs met kraampjes voor kostuums, eten en accessoires voor Gothic, Manga/Anime en Fantasyliefhebbers. En natuurlijk waren er ook kraampjes met boeken! Ik stond met zes andere auteurs bij de kraam van uitgeverij Zilverspoor/Zilverbron. Ik heb een gezellige tijd gehad met mijn collega’s en met de bezoekers, die een praatje kwamen maken. Het was niet zo druk bezocht als Castlefest, maar er hing een goede sfeer! Toen er iemand speciaal naar mij toe kwam voor een handtekening, kon mijn dag niet meer stuk.

Op de beurs kreeg ik te horen dat er deze week nog een recensie van mijn boek geplaatst zou worden op fantasywereld.nl en vandaag is die er! En wat voor een is het. De uitspraak “een pareltje van eigen bodem” ga ik niet snel vergeten. Behalve mooie complimenten, maakt recensente Vanne ook opmerkingen gemaakt over het verhaal, waardoor ik me als schrijver begrepen voelde. Zo benoemde ze Xugans “zoektocht naar identiteit”, de klassieke elementen die in het verhaal verweven zijn en de moederrol van Minhue.

Tycho

P.S. de link naar de recensie op fantasywereld.nl is toegevoegd

Pangaea 1: Verloren wereld – Tycho Scholten